Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování - Šablony pro SŠ a VOŠ I

Podpořená žádost ve Výzvě č. 02_16_042 pomáhá naší škole při společném vzdělávání žáků a to s využitím personálního posílení o školního psychologa. Další personální pozicí, kterou využíváme ze Šablon I, je pozice koordinátora spolupráce školy a zaměstnavatele.

Cílem projektu je zvýšení kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce.

 

Ukončení projektu a jeho přínos:

Školní psycholog byl součástí Školního poradenského pracoviště a podílel se na vytváření systému včasné identifikace žáků s výukovými obtížemi a na tvorbě školní strategie pro prevenci výukových obtíží ve vztahu k reedukaci. Dále se věnoval i metodické podpoře učitelů a podílel se na tvorbě proinkluzivního prostředí školy v rámci začlenění žáků s OMJ mezi české žáky. Jeho úloha spočívala i v systematické práci při diagnostice třídních kolektivů a pracovních skupin - realizoval depistáž rizikového chování a specifických vzdělávacích potřeb žáků. Podílel se na celkové edukativní a psychoterapické péči při řešení  problémů ve vývoji a vzdělávání žáků. Přínosné bylo i jeho propojení se školním kariérovým poradcem ve zjišťování spokojenosti žáků se zvoleným oborem, posouzení úspěšnosti či neúspěšnosti ve studiu a zjišťování úrovně schopnosti učení.

Aktivní činnost Koordinátora spolupráce školy a zaměstnavatele přispěla k posílení spolupráce školy a firem. Škola díky tomu rozšířila své portfolio o další  partnerské firmy, kam může posílat své žáky na odborný výcvik a naopak firmy v rámci pořádaných kulatých stolů mohly vyjádřit své požadavky na vzdělání a získané odborné kompetence budoucích absolventů -  potenciálních zaměstnanců. Vznikl přínosný oboustranný dialog o kvalitě absolventa, který umožnil lépe reflektovat na odborné dovednosti absolventa vzhledem k aktuálním potřebám trhu práce, novým trendům a celkově poměrně dynamickému vývoji v některých odvětvích. Na straně zaměstnavatelů se v některých případech našla i ochota investovat do spolupráce se školou své zdroje – čas svých odborníků, materiálně technické zázemí, finanční prostředky na motivační programy pro žáky. Prostřednictvím činnosti koordinátora spolupráce byl nastaven způsob, jak zajistit kvalitní spolupráci škol a firem včetně vzdělávání instruktorů, realizací stáží učitelů ve firmách a aktivit kariérového vzdělávání pro žáky školy.

Autor příspěvku: I.N.