Celoměstské programy podpory vzdělávání na území HMP (2016)

Gastronomické semináře pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (2016)
Program na podporu rozvoje vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami se setkal s velkým úspěchem a to jak u samotných žáků tak i jejich pedagogického doprovodu, který se sám aktivně zapojoval do dění seminářů. Realizované semináře byly opravdovým tvůrčím setkáním s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, zaměřené na přípravu pečených pokrmů, kde žáci získali praktické zkušenosti a dovednosti uplatnitelné v praktickém životě a zároveň se poutavou formou seznámili se studiem oboru Stravovací a ubytovací služby. Semináře byly určeny pro žáky 6. - 9. tříd a splnily očekávané cíle projektu.

V rámci projektu bylo nabídnuto 5 druhů seminářů, každý zaměřený na jinou technologii pečení. Pedagogové základních škol si tak mohli vybrat, co budou se žáky připravovat a péci. V průběhu každého semináře se žáci naučili, jak se dané těsto připravuje, vyzkoušeli si jeho zpracování výrobou sladkých či slaných dobrot z tohoto těsta a na závěr své výtvory ochutnali. Navíc si žáci ze semináře odnesli Žákovskou kuchařku, která obsahovala všechny recepty, které byly náplní seminářů, informace o oboru Stravovací a ubytovací služby, prezentaci Akademie řemesel Praha a sloužila tak i jako náborový materiál daného oboru. Celkem bylo podpořeno 82 dětí v 10 realizovaných seminářích se žáky ze ZŠ a MŠ Grafická, ZŠ Poláčkova a ZŠ Na Planině.

Prostřednictvím Gastronomických seminářů byla podpořena integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, kteří mají omezené vzdělávací možnosti, a přesto musí najít své uplatnění na trhu práce. Dalším přínosem projektu je navázání nové a prohloubení stávající spolupráce se ZŠ, kde vyučují žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

 

Finanční vzdělání pro každého (2016)
Realizací druhého ročníku tohoto programu bylo efektivní formou dosaženo vzdělávacího cíle projektu - posílení úrovně finančního vzdělání žáků Akademie řemesel Praha prostřednictvím přenosu informací o dnes nabízených finančních produktech s využitím moderních technologií – tzn. učením poutavou formou a on-line zpřístupněnými informacemi o hospodaření s penězi, investicích, o půjčkách a úvěrech, o tom, jaká jsou rizika s důrazem na správná rozhodnutí ve finančních situacích. Nově vytvořené školní výukové webové stránky byly nastaveny tak, aby na základě nejčastějších dotazů od žáků, zahrnovali nejpotřebnější informace a přispěly ke správnému rozhodování žáka při výběru vhodných finančních produktů v konkrétním období života - nyní při studiu na střední škole, následně při nástupu do profesního života a v období při založení rodiny. Tyto webové stránky svou skladbou, která umožňuje přechod „pro zvídavé“ na další podrobné informace na internetu k dané problematice (odkazy na přehledy, rizika, doporučení, výpočtové kalkulačky, zákony atd.), přispívají rovněž k rozšíření základních informací ve finanční gramotnosti a představují tak rozšiřující učivo pro nadanější žáky.

 

Spolupráce SŠ technické a základních škol se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (2016)
Již sedmým rokem probíhala prostřednictvím projektu spolupráce se základními školami, kde vyučují žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Smysl a stále větší úspěšnost realizace tohoto projektu se odráží v narůstajícím počtu ZŠ, které navštěvují metodické dílny Akademie řemesel Praha, kde si jejich žáci mohou vyzkoušet různá řemesla a prakticky vyzkoušet různé obory, které naše škola vyučuje. Žáci 8. a 9. ročníků spolupracujících škol spojují hodiny pracovních činností a dovedností do čtyřhodinových bloků realizovaných jednou za měsíc v naší Akademii. Nejen, že se žáci při pravidelných návštěvách zlepší v manuálních dovednostech při zhotovení různých výrobků, ze kterých mají radost a odnáší si je domů, ale zároveň si vytváří reálnější představu o svém budoucím povolání. Abychom tyto žáky ještě více motivovali, každoročně pro ně pořádáme soutěž praktických dovedností a sportovní turnaje.

Pozitivní zpětná vazba s poděkováním od řady zúčastněných škol, že jejich žáci k nám chodí rádi i opakovaně a na soutěže se vždy moc těší, jen potvrzuje, že cíle grantového programu realizací tohoto projektu naplňujeme.