Nabízíme instruktorům ve firmě získání Osvědčení o profesní kvalifikaci Instruktor u poskytovatele praktického vyučování

18.08.2017

Škola již 10 let rozvíjí strategickou spolupráci se zaměstnavateli vedoucí ke zvýšení kvality odborného vzdělávání. Jejím cílem je zvýšit odbornost budoucích absolventů tak, aby disponovali dostatečnými praktickými zkušenostmi z reálného prostředí firem a osvojili si v potřebné míře profesní a sociální dovednosti.

Podpořit zapojení žáka do pracovního týmu ve firmě vede ke zkvalitnění výuky žáků naší školy prostřednictvím intenzivního kontaktu s odborníky z profesní praxe. Tuto spolupráci je třeba zajistit personálně. Instruktoři praktického vyučování jsou pověření zaměstnanci smluvních firem, kde probíhá praktické vyučování žáků. Jde o odborně zdatné pracovníky se zkušenostmi, kteří jsou ochotní pracovat se žáky.

Instruktor při praktickém vyučování pomáhá naplňovat obsah školního vzdělávacího programu. Klademe tedy patřičný důraz na dostatečné kompetence instruktora a realizujeme proškolení instruktorů v rozsahu kurzu „Instruktor praktického vyučování" pilotovaného v projektu Pospolu, ve kterém získávají instruktoři praktického vyučování potřebné znalosti právních předpisů a základních pedagogických dokumentů, znalosti z oblasti pedagogiky, psychologie a metodiky odborného výcviku, seznámí se s ověřenými pedagogickými zkušenostmi a dovednostmi, s organizací a formou odborného výcviku, s povinnou dokumentací, s prevencí patologických jevů a se zásadami BOZP.

Akademie řemesel Praha - SŠt je nově autorizovanou osobou pro profesní kvalifikaci Instruktor u poskytovatele praktického vyučování dle Národní soustavy kvalifikací. Od září 2017 bude instruktorům umožňovat po přípravném kurzu „Instruktor praktického vyučování" realizovat zkoušku před autorizovanou osobou podle zákona 179/2006 Sb. k získání Osvědčení o profesní kvalifikaci Instruktor u poskytovatele praktického vyučování. Chceme tak vytvořit kvalifikovaný tým instruktorů ve firmách, které se s námi podílejí na realizaci odborného výcviku žáků v reálném prostředí firmy a tím na zvýšení kvality odborného vzdělávání.

»zpět do archivu novinek